AMコース 技術英語AM 2年・前期・選択・学修2単位
担当教員 加藤 文武 連絡先 
講義の概要 Learning for technical terms, idioms and expressions in the field of science and technology in English.

Comprehension for recent contents of science and technology in English
到達目標 1. Learning technical term in English
2. Comprehension for contents(technical paper and so on) of science and technology in English
3. Learning technical expressions for presentation in English
日程授業項目理解すべき内容 理解度
(1~4)
前期 第1週  comprehension for technical English presentation 1  learnig about technical presentation in English  
第2週  training for technical english 1  learnig about technical terms and phrases  
第3週  comprehension for technical English presentation 2  learnig about technical presentation in English  
第4週  training for technical english 2 learnig about technical terms and idioms  
第5週  comprehension for technical English presentation 3  learnig about technical presentation in English  
第6週  training for technical english 3 learnig about technical terms and phrases  
第7週 (中間試験)当科目は期末にレポート課題提出を行う。  
第8週  comprehension for technical English presentation 4  learnig about technical presentation in English  
第9週  training for technical english 4 learnig about technical terms and phrases  
第10週  comprehension for technical English presentation 4  learnig about technical presentation in English  
第11週  training for technical english 5 learnig about technical terms and idioms  
第12週  comprehension for technical English presentation 5  learnig about technical presentation in English  
第13週  training for technical english 6 learnig about technical terms and phrases  
第14週  comprehension for technical English presentation 6  learnig about technical presentation in English  
第15週 (期末試験)当科目はレポート課題提出を行う。  
第16週  review review of the class  
学習教育目標 Fに対応 達成項目専攻科リ)に対応 JABEE
認定基準
(F-2),(f)に対応
教科書・参考書 TOEICテスト新公式問題集 Vol.4 (Educational Testing 国際ビジネスコミュニケーション協会)
評価方法及び
合格基準
トレーニングにおける評価70%、および提出された課題レポートの内容30%をもとに行う。ただし、提出すべきレポートのうち未提出のものがある場合には不合格とする。総合評価が60点以上のものを合格とする。
学生へのメッセージ、
予習・復習について
Reading and listening are input, writing and speaking are output. Good input makes good output. To support these
activities, always be aware with contents/information in English in daily life.